Iets anders dan alleen maar feesten ;) - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joyce Thijssen - WaarBenJij.nu Iets anders dan alleen maar feesten ;) - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joyce Thijssen - WaarBenJij.nu

Iets anders dan alleen maar feesten ;)

Door: joycethijssen

Blijf op de hoogte en volg Joyce

25 September 2011 | Ierland, Dublin

Hee!

Tot nu toe lijkt het vast of het enige wat we hier in Dublin doen feesten is. We gaan ook wel heel veel uit, omdat we veel vrije tijd hebben.
Ik volg hier 4 vakken, en toevallig vallen al mijn colleges (maar liefst 8 uur in totaal) op maandag en dinsdag, en begint woensdag mijn weekend.. niks te klagen dus! We moeten hier tussendoor wel veel meer opdrachten maken dan in Rotterdam, maar dat moet in de rest van de week wel lukken :) Mijn vakken zijn gelukkig wel leuk!
Het wordt hier ook wel tijd om te gaan sporten, dus ik ben bij de trampoline club gegaan. Dinsdag is de eerste training, en dan hebben we 2 keer per week 2 uur training dus een goed begin ;) Als het goed is kunnen we ook gratis fitnessen bij een andere residence maar dat gaan we morgen even navragen.
Het afgelopen weekend ben ik op zaterdag naar Dun Laoghaire geweest met het buddy programma van de universiteit. Dun Laoghaire is de haven van Dublin en erg mooi! Ik was met 2 chinese meisjes, erg aardig maar ook erg vermoeiend want ze maken écht overal foto´s van..
Zondag ben ik met Nicki, 3 duitse vrienden en 1 australisch meisje naar Bray geweest, een kustplaats op een halfuur van Dublin. Het was erg mooi, en we zijn naar het volgende dorpje gelopen via de berg die ertussen lag, dus we liepen de hele tijd tussen de kliffen etc. Later hebben we in de Harbour Bar (volgens Lonely Planet de beste bar ter wereld) de football wedstrijd van Dublin tegen Australie gekeken. Vanbuiten was de bar erg lelijk, maar toen we binnen waren was het wel erg leuk! Het was er alleen niet zo druk midden op de dag, maar we gaan er binnenkort nog een keer in de avond heen want het is toch niet voor niets de beste bar van de wereld hopelijk!
De rest van de week heb ik op maandag en dinsdag colleges gevolgd en op de andere dagen naar de stad geweest of gewoon een chilldag gehouden.
Dit weekend ben ik naar Galway geweest, ben nu net terug! We gingen met ESN, een organisatie in Dublin, met 200 mensen. Galway ligt aan de westkust van Ierland en is maar 3 uur rijden, dus prima te doen! Vrijdag kwamen we vroeg in de middag aan, en hadden we vrije tijd om de stad een beetje te verkennen. Ik vond het minder mooi dan Dublin, het was een beetje troosteloos en de huizen waren meer geverfde betonblokken ipv de mooie victoriaanse huizen in Dublin. 's Avonds hadden we een kroegentocht met de ESN, we zijn naar 3 bars en 1 club geweest. Het was erg leuk, maar de hele tijd met 200 mensen naar 1 bar zorgt wel voor lange rijen en een ontzettende hitte ;)
Op zaterdag konden we fijn om half 7 opstaan, we moesten namelijk om kwart voor 8 in de bus zitten, en aangezien we in het hostel 1 badkamer met 5 meisjes deelden kost dat wel wat tijd haha! We hadden de bus gelukkig wel op tijd gehaald, en toen gingen we op weg naar de Aran islands. Om hier te komen moesten we eerst een stuk met de bus, en daarna een dik uur met de ferry. Dat is allemaal prima, behalve als de meeste mensen zich niet zo goed voelen van het feesten de avond ervoor, dus dat was een leuk feestje op de boot ;) Eenmaal daar aangekomen hebben we met zn 5en fietsen gehuurd om het eiland te verkennen, bijna iedereen deed dit en het weer was hartstikke goed, en daar moet je hier van genieten want dat is zeldzaam! De man van de fietsenverhuur vertelde ons dat we nooit konden verdwalen, de weg was namelijk heel duidelijk en je kon eigenlijk maar 1 kant op. Dat vonden we heel fijn, we moesten natuurlijk wel op tijd terug zijn om de ferry te halen. We wilden naar het fort fietsen, en dat zou ongeveer een halfuurtje zijn. Na een dik halfuur was er echter nog steeds geen fort in zicht.. de kaart er maar bij gepakt, en we waren precies de verkeerde kant op gefietst. Vervolgens kwamen we een local tegen die ons aanraadde om maar terug te fietsen, wat we toen maar gedaan hebben. Eenmaal terug in het stadje nog maar een keer de kaart goed bekijken, om zeker te weten dat we nu wel de goede kant op gingen. Het was ook heel fijn dat we de man van de fietsenverhuur tegenkwamen, die het uiterst vermakelijk vond dat we de verkeerde kant opgefietst waren.. Toen dus maar de goede kant opgefietst, en onderweg nog 2 keer de ketting van de fiets gehad. Gelukkig waren er genoeg behulpzame mensen :) Na een halfuur fietsen was het fort wel in zicht, maar nog vrij ver weg. Toen besloten we maar om terug te fietsen, omdat we de ferry moesten halen. Eenmaal terug bij de boot hoorden we alle verhalen over hoe mooi de kliffen bij het fort waren en hoe wij het vonden, waarna wij elke keer ons 'succesverhaal' konden vertellen. Ook al hadden we op het eiland niks gezien van wat op de planning stond, de omgeving was evengoed super, en wij hadden weer dingen gezien die niemand anders gezien had!! 's Avonds gingen we weer naar een club met iedereen, waar je ook op een stier kon rijden. Erg mooie club, leuke avond gehad!
Zondag was het fijn weer vroeg opstaan! Er sliep inmiddels ook nog 1 andere jongen bij ons op de kamer van ESN, hij was later aangekomen. Hij vond het hartstikke leuk om een kamer met 5 meisjes te delen! Hahah nee het was gelukkig wel een aardige jongen die het allemaal prima vond dat de badkamer altijd bezet was. We moesten die ochtend ook uitchecken, maar bagage voor 1 weekend was niet zoveel dus onze koffers waren zo weer gepakt. dit keer moesten we om 9 uur in de bus zitten, al iets beter dan de dag ervoor.. We gingen op weg naar de kliffen van Moher, en het was echt onbeschrijflijk mooi! Helaas hadden we maar 1.5 uur om daar rond te lopen, het was zo groot dat we er uren hadden kunnen blijven. De kliffen zijn ontzettend hoog, en het waait vooral erg hard. We wilden zo dicht mogelijk bij de rand komen, maar er zijn geen hekken o.i.d dus we zijn maar een beetje op een afstandje gebleven met die wind.. En toen was het alweer tijd om terug te gaan naar Dublin!
Het afgelopen weekend was erg vermoeiend omdat het best een druk schema was, maar het was het absoluut waard! Tot nu toe heb ik het hier heel leuk gehad, maar nog niet zoveel van Ierland gezien. De omgeving aan de Westkust is weer heel anders dan in Dublin zelf, het is daar meer zoals het Ierland wat je in de films ziet. Ik ga zo maar slapen om een beetje bij te komen en morgen weer fris in college te zitten!

Oh en voor iedereen die ooit een kaartje of iets wilt opsturen, dit is mijn adres:

Joyce Thijssen

Tot de volgende keer!
X

• 25 September 2011 - 21:27

Doraaaa:

Klinkt allemaal super vet! En dat lange weekend, RELAXED! ;)
    Ga je zeker nog een kaartje sturen, yihaaaa! Waren die chinesen nog erger dan jij en ik bij de Plitvice meren?! En ook geweldig dat je toch overal weer t positieve van inziet;) Hebben jullie idd dingen gezien die de anderen lekker niet hebben gezien!

Misssyouu!

• 26 September 2011 - 21:34

Tiny En Boy:

Hartstikke goed, Joyce. Mooie natuur en leuke medestudentes, zo te horen. Die Chinese dames zullen van jou ook al een fotoboek kunnen vullen, denk ik zo. Er is heel wat te beleven daar. Zeker als je van de natuur houdt.
    Geniet ervan! (Dat zal wel lukken met al die gezellige pubs en ruige Ierse mannen)
    Groetjes,
    Tiny, Boy en Harm.
    (Yvette zal je verslagen ook wel lezen, dus die al zelf wel reageren)

• 02 Oktober 2011 - 13:15

Dorien Bakker:

Kaletjeee! De trampolineclub?! hahaha en ik dacht dat ik gek bezig was met de frisbee :P Je tripje klinkt ook erg goed! Hopelijk komen er nog wat dagen met zon voor je aan, want dat is natuurlijk wel zo prettig :) Drink nog even een iers biertje op mij, want ik moet morgen weer hard aan de studie.. Have fun! xxxx