Life's gooood! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joyce Thijssen - WaarBenJij.nu Life's gooood! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joyce Thijssen - WaarBenJij.nu

Life's gooood!

Door: joycethijssen

Blijf op de hoogte en volg Joyce

06 December 2011 | Ierland, Dublin

Hee!

Het is alweer een tijdje geleden, dus hoog tijd voor een nieuw verslag!

Tussen alle opdrachten en deadlines door vonden we het wel weer tijd om een dagje weg te gaan. We besloten om naar Glendalough te gaan, een natuurgebied op ongeveer anderhalf uur onder Dublin. We waren met ongeveer 10 mensen, en het was een erg geslaagde dag! Het regende gelukkig niet, het was alleen vrij mistig maar dat pastte daar juist wel bij de atmosfeer.. er was een hele grote oude begraafplaats, en verder nog 2 grote meren tussen de bergen. We hebben een wandeling van 3 uur gemaakt, en mijn conditie is toch echt verslechterd.. eerst ging het prima, maar het stuk waar we besloten om 'even naar de top te wandelen' was weliswaar heel mooi, maar ook iets vermoeiender dan ik dacht, vooral toen we besloten een wedstrijd te doen om omhoog te rennen.. maargoed,het was het wel waard want het is echt onzettend mooi daar!!

Verder heb ik hier ook nog bezoek gekregen van mijn liefste neven, Hubert & Paul! 2 Weken geleden op vrijdagavond kwamen ze aan, en die avond hebben we verder niks gedaan omdat ze best een late vlucht hadden en het toen vanuit mijn huis vrij laat was om nog de stad in te gaan. Ze sliepen bij mij thuis, ik had ze wel gewaarschuwd dat het niet heel comfortabel zou worden aangezien ik geen extra bedden/matrassen/matjes of iets dan ook heb, en ze dus op de banken in de woonkamer moesten slapen. Je kunt de kussens van de banken afhalen en op de grond leggen dus het viel nog mee, maar erg comfortabel was het zeker niet.
Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om naar de stad te gaan. Ik heb het inmiddels voor mij zeer bekende 'rondje Dublin'met ze gelopen wat ik elke keer loop als er mensen op bezoek zijn, dus het park, het victoriaanse deel met alle gekleurde deuren, de winkelstraat, trinity college, temple bar, en de kathedraal. Dit keer hebben we alleen ook nog iets anders bezocht, namelijk de Jameson whisky stokerij! Je moest kaartjes kopen voor een rondleiding, en wij hadden net de laatste 3, anders moesten we vrij lang wachten op de volgende tour.. het begon al gelijk heel goed, je kon namelijk een whisky proeverij winnen, en die had ik gewonnen woehoee! Maar dat kreeg je pas aan het einde van de rondleiding. De rondleiding zelf was wel interessant, onze gids praatte alleen niet heel hard dus we konden het niet altijd goed verstaan, maar het was wel interessant om te horen hoe de Ierse whisky gemaakt werd, en wat nu precies het verschil was tussen Ierse, Schotse, Amerikaanse whisky etc. Aan het einde van de rondleiding kreeg iedereen een glas whisky, en mocht ik meedoen aan de proeverij. We kregen 3 shotglaasjes, een met Schotse whisky (johnny walker), een met ierse (jameson) en een met Amerikaanse (jack daniels). Elke keer moesten we 1 whisky proeven, eerst eraan ruiken en dan een klein slokje nemen. Dan tussendoor wat water om de smaak te neutraliseren en de volgende whisky ruiken & proeven. De verschillen tussen de 3 waren erg duidelijk, wat ik niet wist vantevoren. De ierse en amerikaanse vond ik allebei erg lekker, alleen de schotse niet echt.
Hierna gingen we uiteten in temple bar, waar we ook een voetbalwedstrijd hebben gekeken tussen 2 engelse teams geloof ik.. het eten was erg lekker, maar het was wel apart om tussen de erg luidruchtige voetbalsupporters te eten haha! Daarna nog even wat drank gehaald bij de supermarkt, en toen naar mijn huis gegaan om om te kleden en in te drinken. Mijn andere Nederlandse huisgenootje had ook 3 vriendinnen uit Nederland die dat weekend langskwamen, dus dat was erg gezellig bij ons thuis. Er kwamen later ook nog wat andere vrienden die op de campus wonen, en toen zijn we allemaal de stad in gegaan. We zijn in 2 kroegen geweest en het was erg gezellig! De 2e had erg goede live muziek, en toen die muziek afgelopen was konden we in dezelfde kroeg blijven maar dan 1 verdieping hoger, waar de 'club' was.
Zondag was het tijd om mijn neven weer naar het vliegveld te brengen, gelukkig was hun vlucht niet te vroeg en konden we prima uitslapen! Het was erg leuk om mijn neven hier te zien, en 1 ervan, Paul, zie ik dit weekend zeer waarschijnlijk weer, omdat hij toevallig ook met zijn vriendengroep naar Dublin gaat.

Verder zijn hier sinds afgelopen vrijdag de colleges officieel afgelopen, en hebben we tijd om te studeren voor de tentamens. Vrijdagavond hadden we dus ook al een groot afscheidsfeest van ESN, de organisatie voor internationale studenten hier. Met ongeveer 100 mensen gingen we naar de Wright Venue, de grootste club in Dublin. Eenmaal daar aangekomen waren we lichtelijk in de war, we kwamen namelijk binnen en zagen alleen een grote boksring waar ze een bokswedstrijd aan het houden waren. De ESN organisatie snapte dan ook niet waar ons feest ergens was, aangezien het gebouw zo groot was dachten ze dat het ergens anders in het gebouw was, maar waar?? Na ongeveer een halfuur rondgelopen te hebben, kwamen we erachter dat we gewoon in het gedeelte waar de bokswedstrijd was moesten zijn, de wedstrijd was alleen 1 uur uitgelopen, vandaar dat er nog geen muziek was. Dus nu hebben we ook weer een bokswedstrijd meegemaakt, en daarna was het feest erg gezellig!

Afgelopen zaterdag had ik mijn eerste tentamen van Spaans. Het luister en spreek tentamen had ik al gehad en die gingen prima, maar dit was het grote schriftelijke tentamen. Het tentamen was ook niet op onze campus, maar gelukkig kende ik 1 jongen die precies wist waar het was, dus kon ik er samen met hem heen. Het tentamen viel reuze mee, dus dat vak heb ik wel gehaald!
Zaterdagavond hadden we een afscheidsfeest van Carlo, de president van ESN in Milaan. De bedoeling was dat iedereen een wit t-shirt aandeed waar iedereen dan iets op kon schrijven. Nu had ik al zo'n t-shirt van mijn afscheidsfeestje in Limburg, waar op de voorkant alle Nederlandse vrienden hadden geschreven, en de achterkant leeg gelaten was zodat er later vrienden uit Dublin op konden schrijven. Het shirt staat nu dan ook helemaal vol, maar het was een erg leuke avond, en naarmate de avond vorderde werden er steeds vreemdere dingen op iedereens shirt geschreven..

Na deze feestjes was het wel weer tijd om te studeren, dus we hebben gisteren al braaf de hele dag in de bibliotheek doorgebracht. Mijn eerste tentamen is de 13e, en daarna heb ik er nog een op de 17e en de laatste op de 21e. Als je hier een tentamen niet haalt kun je een herkansing maken, die maar liefst 200 euro per herkansing kosten, plus natuurlijk het vliegticket vanuit nederland, want de herkansingen zijn pas aan het einde van het academisch jaar hier. Ergens is er dus toch wel motivatie om te studeren, maar ergens ook weer niet. De cijfers die we hier halen tellen namelijk niet mee, het is alleen 'voldoende'of 'onvoldoende', en aangezien we dankzij onze opdrachten tussendoor al goed staan voor alle vakken, hoeven we niet eens een voldoende voor de tentamens te halen om het vak te halen. Maar geen zorgen, ik ga evengoed mijn best doen met studeren hoor ;)
Tot snel!

XX

  • 06 December 2011 - 14:35

    Mandy:

    Joyce! Super leuk om al die verhalen van je te lezen, je brengt het leuk! Ben jaloers op je whiskeyproeverij en toch ook wel trots dat Rian en ik de eerste waren die de stadswandeling van jou hebben gekregen haha! Tot over 17 dagen :) xxx

  • 06 December 2011 - 15:03

    Stephanie:

    klinkt leuk joycie. en als je een herkansing hebt ga ik gewoon met je mee naar dublin. zijn we er toch nog samen!

  • 06 December 2011 - 21:46

    Dorien:

    Klinkt weer goed Joyce! Alleen jammer van dat studeren... Dan nog even een vraagje, wat is er met de temperatuur in Dublin gebeurd?! 28 graden??? Dat is veeeel warmer dan hier! Geniet er nog lekker van en tot snel xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Dublin!

Recente Reisverslagen:

22 December 2011

Goodbye Dublin..

06 December 2011

Life's gooood!

12 November 2011

Laatste weekendje weg en nog meer bezoekers!

30 Oktober 2011

De eerste paar bezoekers in Dublin!

25 September 2011

Iets anders dan alleen maar feesten ;)
Joyce

Actief sinds 01 Sept. 2011
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 32527

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 21 Juni 2014

Stage in Colombia

05 September 2011 - 23 December 2011

Dublin!

Landen bezocht: