Laatste weekendje weg en nog meer bezoekers! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joyce Thijssen - WaarBenJij.nu Laatste weekendje weg en nog meer bezoekers! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joyce Thijssen - WaarBenJij.nu

Laatste weekendje weg en nog meer bezoekers!

Door: joycethijssen

Blijf op de hoogte en volg Joyce

12 November 2011 | Ierland, Dublin

De week met mijn ouders was erg leuk maar ook erg vermoeiend.. ik had een paar dagen om weer even bij te komen maar ook om veel huiswerk te maken, toen het tijd was om naar Belfast te gaan!


Afgelopen vrijdag vertrokken we met ESN naar Belfast, met 200 mensen in totaal. Eerst even euro's gewisseld voor ponden en toen konden we op reis!
Als je met je vrienden op een kamer wilde in het hostel kon je naar ESN mailen, en wij waren met een groep van 30 mensen. We verwachtten dat we over verschillende kamers verspreid zouden worden, maar dat was niet helemaal waar.. we zaten in 2 verschillende hostels, 10 vrienden zaten in het andere hostel maar de andere 20 waren nog allemaal bij elkaar. We werden in een kamer gestopt met 38 mensen in totaal! Het was wel even een shock in het begin, er waren nml ook maar 2 wc's en als je wilde douchen moest dat in het hoofdgebouw, dus je moest eerst naar buiten lopen.
De kamer viel reuze mee, zoveel waren we er toch niet. Er waren ook geen gordijnen waar ik eerst niet heel blij mee was, maar aangezien we toch elke dag vroeg op moesten was het helemaal niet erg, dan bestond er in ieder geval ook geen kans dat ik door mijn wekker heen sliep want die was nu niet eens nodig ;)
Ook waren er dat weekend de EMA's (European Music Awards) in Belfast, dus er waren veel beroemdheden in de stad. Justin Bieber logeerde ook ergens, wat resulteerde in massa's 12 jarige meisjes door de hele stad met 'I love Justin Bieber' truien etc.. heel interessant om te zien, helaas hebben we geen beroemde personen gezien!

Toen we gesetteld waren hadden we een paar uur vrij tijd, dus toen ben ik met wat vriendinnen de stad gaan verkennen. Ik had gehoord dat Belfast niet een heel mooie stad was dus ik had geen hoge verwachtingen maar ik vond het juist hartstikke mooi! Het centrum is helemaal niet groot, maar daardoor hadden we wel tijd genoeg om alles te zien.
's Avonds had de ESN een pubcrawl geregeld, dus begonnen we rond 8 uur s' avonds in de 1e pub en zijn we daarna naar nog 4 andere pubs/clubs geweest, erg gezellig!

De dag erna gingen we de Black Cab Tour doen, dan zit je met 6 mensen in een taxi die je naar de belangrijkste historische plaatsen in de stad neemt. De geschiedenis achter de conflicten in Belfast is interessant en maakte op iedereen heel veel indruk. Zo is er bijvoorbeeld een muur in de stad die de katholieken van de protestanten scheidt, met een grote poort die nog elke dag om 7 uur wordt gesloten. Officieel is de muur niet meer nodig, maar er zijn nog steeds meer conflicten dan wij hadden verwacht. Er worden nog steeds dingen over de muur heengegooid, en het feit dat de mensen daar nog steeds zo gescheiden leven zegt genoeg.. Alleen in het centrum wonen katholieken/protestanten gemengd, en dat is maar 3% van de hele stad, de andere 97% woont nog altijd gescheiden.
Na deze tour hadden we nog veel vrije tijd, we vertrokken die avond pas om 10 uur vanuit het hostel. We zochten eerst iets om te gaan lunchen en hadden een hele leuke bistro gevonden ergens in een zijstraatje van Belfast, het leek net of we in parijs waren! Toen hebben we de stad nog wat verder verkend, en waren we rond 7 uur in het hostel. Eerst hadden we een preparty in de kelder van het hostel en toen zijn we met zijn allen de stad in gegaan, dus weer een geslaagde avond!

De dag daarna moesten we om 9 uur in de bus zitten, we gingen naar de Carrick-a-Rede brug en de Giants' Causeway. De brug was erg indrukwekkend! We stopten met de bus en vanuit daar was het nog ongeveer een kwartier lopen naar de brug. Het landschap richting de brug was al erg mooi, we liepen een heel stuk langs de kliffen. De brug verbindt het vasteland daar met een klein eilandje, en daar loop je dan over een hangbrug 50 meter boven de oceaan.. niet iedereen vond dit heel prettig maar ik vond het heel leuk om mee te maken! Op het eilandje zelf was verder niet heel veel te zien, binnen 2 minuten was je namelijk aan de andere kant maar vanaf daar had je wel een mooi uitzicht op de kust.
Daarna gingen we door naar de Giants' Causeway, dit zijn basalt pilaren die oprijzen uit de zee, en sommigen zijn wel 12 meter hoog. Het is bizar om te zien, het lijkt namelijk niet natuurlijk maar meer door de mens gemaakt, maar het is gewoon 100% uit de natuur ontstaan!
Daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar Dublin..

Helemaal kapot waren we, en meteen de dag erna om 11 uur hadden we een presentatie.. dus die maandag maar om 8 uur opgestaan om het voor te bereiden, we hadden er eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in omdat we er het hele weekend niks aan gedaan hadden, maar het ging beter dan verwacht! Na de lecture kregen we feedback van de professor, en hij had niks negatiefs op de presentatie aan te merken dus dat was wel een pak van ons hart ;)
De rest van maandag en dinsdag maar niet uit te gaan om bij te komen, en huiswerk etc. maken, want afgelopen woensdag kwamen er 4 vriendinnen uit Rotterdam aan!

Ik ben ze woensdagavond gaan ophalen van het vliegveld en daarna zijn we naar het hostel gegaan. Ik sliep daar ook, aangezien mijn kamer nog best een stuk van de stad af was was dat wel makkelijker en gezelliger natuurlijk, vooral met uitgaan 's nachts! Die avond zijn we ook nog even de stad in gegaan naar wat pubs, en het beviel ze goed geloof ik ;) Om 12 uur was Rebecca (1 van de vriendinnen) jarig en dat moesten we natuurlijk ook even vieren!! En waar kan dat beter dan in Dublin? :)

Donderdag zijn we de stad gaan verkennen, en inmiddels kan ik prima toergids spelen geloof ik.. alle interessante dingen in de stad kan ik iig vinden dus dat was wel leuk om te zien. Het was wel een vrij vermoeiende dag, dus op het einde gingen 2 vriendinnen al naar het hostel en ben ik met de 2 andere nog even naar het science museum gegaan. Het was best interessant, en het was een museum waar ik nog niet geweest was dus ik wilde het ook graag zien.
's Avonds gingen we uit eten bij een Mexicaans restaurant op aanraden van mijn ouders (die hebben hier 1 keer gedineerd toen ze hier waren, alleen toen was ik er niet bij) Ze hadden een deal dat je 3 gangen kon eten voor niet veel geld, dus dat sprak ons wel aan. Het was heel lekker, alleen zaten we daarna ook echt bizar vol.. We zijn nog even in een pub in Temple Bar geweest, maar hebben het niet heel laat gemaakt.

Vrijdag was de planning om te gaan winkelen in de ochtend, en dan rond 1 uur naar Howth te gaan om daar de kliffen te zien. Helaas was het weer vrijdag niet heel goed (lees: stortregen hele dag) en hebben we besloten om maar niet naar Howth te gaan. In plaats daarvan zijn we naar Dundrum geweest, het grootste winkelcentrum van Ierland en vooral: overdekt! Dus we hebben de hele dag heerlijk geshopt, zijn toen weer naar het hostel gegaan en wat snels gegeten. Die avond waren er ook wat van mijn vrienden in Dublin in de stad, en het leek me wel leuk als ze mijn vriendinnen uit Rotterdam ook konden ontmoetten, dus we zijn het grootste deel van de avond bij hun gebleven, en naar verschillende pubs geweest.

Vandaag moesten ze helaas alweer naar huis, dus rond 11 uur waren we bij de bus naar het vliegveld en hebben we afscheid genomen. Ik heb hier nog geen heimwee gehad en ik vind ook dat de tijd hier veel te snel gaat, ik wil namelijk echt nog niet over 6 weken alweer naar huis! Alleen door alle mensen die al langs zijn geweest begin ik toch te denken dat het misschien niet heel erg is om weer naar huis te gaan en iedereen weer te zien ;) Dat mis ik namelijk wel hier af en toe!

Het is heel raar om te beseffen dat ik over 6 weken alweer naar huis ga, dat dit mijn laatste weekendtrip was, dat er nog maar 2 weken colleges zijn en dat de tentamens ook al zo hier zijn! Er staan gelukkig wel nog een deel leuke dingen in het vooruitzicht, dus ik heb er zin in om nog even volop te genieten voor ik echt nonstop voor de tentamens moet leren hier ;)

Tot snel!!

X

  • 12 November 2011 - 17:41

    Luud En Tonny:

    Hee mup,

    Wat leuk om te lezen allemaal, we zijn helemaal jalours op je. Waren we nog maar daar, we hadden Belfast ook nog wel willen zien. De mexicaan was inderdaad erg goed. Wij konswn daarna zelfs geen guiness meer op in de temple bar. Fijn dat je je zo goed amuseert en probeert zoveel mogelijk te zien. We skypen komende week wel weer.
    Groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Dublin!

Recente Reisverslagen:

22 December 2011

Goodbye Dublin..

06 December 2011

Life's gooood!

12 November 2011

Laatste weekendje weg en nog meer bezoekers!

30 Oktober 2011

De eerste paar bezoekers in Dublin!

25 September 2011

Iets anders dan alleen maar feesten ;)
Joyce

Actief sinds 01 Sept. 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 32523

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 21 Juni 2014

Stage in Colombia

05 September 2011 - 23 December 2011

Dublin!

Landen bezocht: