De eerste paar bezoekers in Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joyce Thijssen - WaarBenJij.nu De eerste paar bezoekers in Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joyce Thijssen - WaarBenJij.nu

De eerste paar bezoekers in Dublin!

Door: joycethijssen

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 Oktober 2011 | Ierland, Dublin

Dia duit!

Het is alweer even geleden dat ik nog iets heb geschreven, maar ik heb nu dan ook genoeg te vertellen!

2 Vriendinnen uit Nederland, Mandy en Rian, zijn een weekendje langs geweest. Ze waren de eerste mensen uit Nederland die me bezocht hebben en het was erg leuk om ze alles te laten zien! Vrijdagavond heb ik ze opgehaald op het vliegveld. Ze waren vast blij dat ik ze op kwam halen want ik was maar liefst 1 uur te laat – het verkeer werkt niet altijd mee in de stad. Toen zijn we naar het hotel gegaan en hebben we snel even iets gegeten, en zijn we ’s avonds uit geweest.
Zaterdag heb ik toergids gespeeld en ze de stad laten zien. We gingen ook naar een paar kathedralen waar ik nog nooit was geweest, dus ik kon nog niet zonder mijn kaart van de stad maar het was allemaal goed gelukt! ’s Avonds hadden we lekker bij een Italiaan gegeten, en zijn we naar mijn huis op de campus gegaan want ik gaf een huisfeest. Normaal zijn die huisfeesten altijd heel gezellig, en dat was het nu ook wel maar het liep een beetje uit de hand. In het begin waren we met ongeveer 20 mensen die ik wel allemaal kende, maar vervolgens bleven er mensen binnenlopen waarvan ik geen idee had wie ze waren. De meeste waren dan wel vrienden van vrienden, alleen had niemand me verteld dat ze andere vrienden meenamen. Sommigen waren gewoon partycrashers die afkwamen op het geluid en vrolijk binnenwandelden. Het was evengoed heel leuk, de mensen pastten alleen nauwelijks in de woonkamer want op het einde waren er toch zeker 40 mensen. Rond een uur of 11 gingen we weer naar de stad en zijn we naar een club geweest.
Zondag was het tijd om te winkelen, en dat hebben we ook goed gedaan! Er zijn genoeg leuke winkels in Dublin, dus we konden prima de hele dag winkelen. ’s Avonds hebben we in Temple bar gegeten en zijn we daar ook nog uitgegaan, want Mandy en Rian hadden nog niks van Temple bar gezien en dat kan toch eigenlijk niet! Ryanair heeft hele fijne vluchttijden, want de vlucht naar Nederland vertrok om 7 uur ’s ochtends.. Dus deze avond hebben we het maar niet te laat gemaakt. Het was erg leuk om de stad aan mijn vrienden te laten zien, want dat is toch heel anders dan foto’s laten zien etc.

Hierna is het eigenlijk een tijdje heel rustig geweest, want geloof het of niet, ik heb het af en toe nog best druk met de studie. Ik heb maar heel weinig college maar wel voor ongeveer elk vak een groepsopdracht, opdrachten tussendoor of tentamens. De bibliotheek op de uni ben ik in ieder geval vaak genoeg geweest in de tussentijd :) Tot nu toe gaat het wel goed, ik heb nog geen resultaten terug van opdrachten/tentamens, maar als het goed is moeten die snel komen.

De tijd in de bibliotheek was niet voor niets, ik moest namelijk ook een beetje vooruit werken omdat mijn ouders me kwamen opzoeken! Vorige week vrijdag kwamen ze aan. Ik heb ze opgehaald op het vliegveld en was deze keer wel op tijd ;) Toen zijn we even naar het hotel geweest, gaan uiteten en gelijk door naar Temple Bar! Daar is elke avond live muziek en ik wist dat papa & mama dat wel konden waarderen. We hebben het niet te laat gemaakt want ik moest de bus terug nog hebben en de laatste gaat rond half 12.
Zaterdagmorgen hebben mijn ouders zichzelf vermaakt, ik had maandag nog een deadline namelijk en moest nog een paar dingen afmaken. ’s Middags kwam ik naar de stad en hebben we de stad verder verkend, we zijn weer naar de 2 mooiste kathedralen geweest, naar Trinity College, het park etc. ’s Avonds hebben we weer lekker gegeten en gingen we weer naar Temple Bar. Op zaterdag speelt daar namelijk een bandje wat écht heel erg goed is, dus dat moesten mijn ouders natuurlijk zien. Vervolgens stonden we in temple bar, loopt er een jongen langs die me heel bekend voorkwam. Toen bleek dat er een heel deel mensen uit weert en omstreken waren, dus konden we nog even dialect praten deze avond ;) Toen het bandje pauze had ging ik even naar de wc en toen zag ik ze voor me lopen. Ik ging even met ze praten, ik wilde gewoon even zeggen dat ik ze heel erg goed vond. Ik had verwacht dat ze me gewoon zouden bedanken en weer verder zouden lopen, maar ze gingen een heel gesprek aan! Dus toen kwamen ze erachter dat mijn ouders op bezoek waren, en beloofden ze een liedje voor ze te spelen. Toen mijn ouders en ik weer vrij vooraan stonden, stopten ze met spelen en legden ze uit dat ik hier 4 maanden zou wonen en dat nu mijn ouders uit Nederland op bezoek waren, en gingen ze daarna een liedje spelen. Erg leuk! Deze nacht ben ik bij mijn ouders in het hotel blijven slapen, er waren namelijk toch 4 bedden op de kamer. Dat was wel zo fijn, de dag erna zou ik namelijk de wereldkampioenschappen rugby gaan kijken. Ook erg fijn dat die kampioenschappen in Nieuw Zeeland waren, wat erin resulteerde dat voor ons de wedstrijd om 9 uur ’s ochtends begon. Aangezien het de wereldkampioenschappen waren, moesten we natuurlijk wel op tijd in de bar zijn om nog plaatsen te hebben, dus om 8 uur ’s ochtens gingen we naar de bar. Nieuw-Zeeland speelde tegen Frankrijk, ik zat tussen een hele groep Frankrijk supporters, alleen ik was voor Nieuw-Zeeland. Gelukkig wonnen ze wel! Mijn ouders wilden ook naar de bar komen, alleen gingen ze eerst ontbijten, en tegen de tijd dat ze bij de bar aankwamen was het al te vol en mochten ze niet meer binnen. Na de wedstrijd ging ik met mijn ouders naar de Guinness brouwerij in de stad. De brouwerij was erg leuk om te zien, ze hadden het heel goed opgezet en maakten alles ook heel interessant. De tour eindigde op het skydeck met uitzicht over de stad én een gratis guinness! Ik wilde mijn ouders ook nog graag de universiteit laten zien, dus daar gingen we na de brouwerij heen. We hadden wat boodschappen gedaan zodat we bij mij thuis konden koken. Helaas regende het sinds deze dag al bizar hard, en heb ik mijn ouders alleen mijn huis laten zien, want het weer was te erg om de hele campus te laten zien. Na het eten gingen mijn ouders terug naar het hotel en bleef ik thuis, want ik had een Spaans tentamen op maandag.
De regen was echter iets erger dan ik had gedacht. Maandag liep ik over de uni en liep ik door plassen water tot boven mijn enkels, en had een paraplu geen enkele zin. Toen ik maandagavond thuis was en op facebook zat, kwamen er foto’s langs van de overstromingen op de uni.. juist ja. De weg tussen mijn huis en de rest van de universiteit was compleet overstroomd, auto’s konden er niet meer door en de weg moest afgesloten worden. Dundrum, een dorpje 10 minuten verderop moest helemaal geevacueerd worden. Het was nog niet zeker of de uni wel open zou gaan op dinsdag, maar gelukkig bleef het maandag nacht droog en kon het water wegstromen.
Dinsdagochtend was het tijd om naar West-Ierland te gaan! We wilden eigenlijk maandag al gaan, maar door mijn tentamen die dag kon dat niet. Eerst gingen we naar het vliegveld om een auto te huren. Het rijden ging in het begin nog niet zo soepel, want ten eerste moet je links rijden, ten tweede rijd je in een auto waar alles aan de andere kant zit. Schakelen met links was niet zo makkelijk! Al snel waren we dan toch goed op weg, en het rijden ging nog best prima. Het plan was om naar Galway te rijden en daar een hotel te zoeken. Eenmaal daar aangekomen was het erg druk in de stad, en besloten we naar een dorpje in de buurt te rijden. Uiteindelijk kwamen we terecht in Clarinbridge, een dorpje een halfuur buiten Galway. Het bestond maar liefst uit 1 hele straat dus er was erg veel te zien! We zaten daar in een bed&breakfast waar we de enige gasten waren. De mensen die het runden waren hele lieve mensen gelukkig, die ons elke dag tips gaven over waar we heen moesten. Uiteindelijk waren we pas rond 4 uur in het bed&breakfast, maar we wilden deze dag wel nog iets zien. We reden the Burren in, een groot natuurgebied in de buurt van ons dorp. Eerst gingen we naar een kasteel, het Dunguaire Castle. Het was een erg mooi kasteel, op een klein heuveltje bij het water, en het kasteel reflecteerde heel mooi in het meer. Vervolgens reden we verder op zoek naar de abdij, die we alleen nooit gevonden hebben. Toen zijn we gestopt in een klein kustplaatsje waar we heerlijk en vooral erg veel hebben gegeten.. op mijn buik liggen die avond voelde niet heel comfortabel meer, dat zegt wel genoeg denk ik.
Woensdag zijn we naar Connemara geweest, een natuurgebied een stukje ten noorden van Galway. We hebben vooral in de auto gezien, er was namelijk zoveel te zien dat je beter met de auto kunt gaan rondrijden dan te gaan wandelen. In het begin reden we langs de kust, wat erg mooie uitzichten gaf. Later zijn we nog gestopt in het Connemara National Park, en hebben hier een klein stukje gewandeld. Op het eind van de dag gingen we naar Kylemore, een stukje in Connemara waar een groot kasteel is gebouwd, een kerkje ligt en mooie Victoriaanse tuinen. Helaas kwamen we pas een uur voor het dichtging aan, en hadden we alleen tijd om het kasteel en het kerkje te zien, en de tuinen niet meer. Het kasteel was erg mooi, alleen van binnen viel het een beetje tegen omdat er maar een paar ruimtes waren waar je in mocht. Connemara was erg mooi om te zien, de natuur is er geweldig! Het enige minpuntje is dat er niet veel plaatsen zijn om te stoppen. Onderweg zie je zoveel mooie dingen dat je gewoon de auto uit wilt om het wat beter te zien, maar dat is vaak niet mogelijk helaas. ’s Avonds waren we weer terug in Clarinbridge, en besloten we wat simpeler te eten na de dag ervoor, dus het werd een hamburger en wat frietjes, maar evengoed harstikke lekker. Het leek ons ook wel leuk om even naar de pub te gaan in het dorpje. Toen we binnenkwamen werden we echter ongegeneerd aangestaard, waarschijnlijk vooral omdat mijn moeder en ik de enige vrouwen waren.. dat krijg je als je buiten het seizoen en een mini dorpje verblijft ;)
Donderdag gingen we naar de Cliffs of Moher. Ik had ze al eerder gezien toen ik met de ESN trip naar Galway ging, alleen hadden we toen maar 1.5 uur om de kliffen te zien. Met mijn ouders erbij hadden we alle tijd, en we besloten om over de kliffen te gaan wandelen. Na de 1e klif staat een bordje dat je niet verder mag, maar de vorige keer ging iedereen daar ook gewoon verder dus dat hebben we nu ook gedaan. Zodra wij daarheen gingen volgden de rest van de mensen ons ook. We hebben een heel stuk gelopen en het was geweldig om te zien. Het was vrij modderig op plaatsen en af en toe waaide het ook heel hard, maar we zetten door en besloten later om helemaal naar de andere kant van de kliffen te lopen, nu we toch onderweg waren. Na 2 uur hadden we de andere kant bereikt en het uitzicht was geweldig! We waren ook helemaal alleen daar, wat het allemaal nog mooier maakte. Toen gingen we terug naar de auto, en dat lukte ons in 1 uur zelfs. Op de terugweg stopten we ook niet meer om foto’s te maken, want die hadden we op de heenweg al genoeg gemaakt. We hadden ook de wind in onze rug, en aangezien de wind zo sterk was liepen we ook een stuk sneller. Op de terugweg reden we door the Burren, waar we een kasteel bezocht hebben en een ‘portal tomb’, wat eigenlijk op een mini stonehenge lijkt. Het landschap waar dit lag was erg interessant, en toen snapten we ook gelijk waarom ze the Burren af en toe vergelijken met een maanlandschap. De grond bestaat uit kalksteen, en door het water wat er doorheen is gestroomd zijn er allemaal scheuren in het landschap ontstaan. Het klinkt zo misschien een beetje raar maar de foto’s zouden het duidelijker moeten maken! Het was wel een erg vermoeiende dag, dus ’s avonds hebben we niet heel veel meer gedaan, vooral wat tv gekeken en boeken gelezen.
Vrijdag was het helaas alweer tijd om uit te checken. We hadden onze koffers gepakt en gingen weer op weg naar Dublin. Onderweg gingen we eerst naar de Aillwee grotten, wat nog in the Burren lag. In de folder klonk het erg leuk, ‘een onderaards grottenstelsel met rivieren’, in de werkelijkheid viel het wel tegen. De rondleiding duurde nog geen halfuur, en er was niet bijzonder veel te zien. Het was inderdaad een groot onderaards gangenstelsel, alleen voor toeristen was er dus maar een klein stukje beschikbaar gesteld. Het was evengoed wel interessant, alleen niet echt ons geld waard. Daarna gingen we naar Athlone, een dorpje op de route. Het was best een leuk dorpje, niet heel veel te zien het was wel heel gezellig en had veel sfeer. Als laatste gingen we naar Howth, een kustplaats net boven Dublin. Helaas mistten we de afslag en was het niet zo makkelijk om de weg naar Howth daarna te vinden, maar een uur later was het dan toch gelukt. Howth is een erg leuke vissersplaats, met veel boten, en oude gezellige huizen. We wilden graag nog wat langer blijven en ergens een biertje drinken, maar het was tijd om terug te gaan naar het vliegveld, aangezien ik ook nog met de bus naar de uni moest en we dus een beetje op tijd moesten gaan eten. We hadden op het vliegveld nog een Aziatische bar gevonden waar we lekker wat hebben gegeten. Toen gingen we naar de bus en hebben papa & mama gewacht tot ik op de bus zat.

Het was jammer om weer afscheid te moeten nemen, maar eigenlijk niet heel moeilijk omdat we zo’n ontzettend leuke week hadden gehad, en ik ze over 2 maanden alweer zie dus dat valt hartstikke mee.
Dit weekend is het hier Halloween, dus gister hebben we ons eerste feestje al gehad. We hadden eerst een feest bij mij thuis en zijn daarna naar de stad gegaan. Iedereen was verkleed, wat erg leuk was! Vandaag en maandag wordt het ook nog gevierd, ik denk dat wij maandag ook nog uit gaan.
De rest van de week wordt denk ik alleen studeren, aangezien ik vorige week niks heb kunnen doen en dat moet inhalen, en omdat ik vooruit moet werken voor volgende week, er staat namelijk alweer genoeg op de planning! Vrijdag vertrek ik voor een weekendje naar Belfast met een groep van ongeveer 200 mensen van de uni, net zoals de vorige keer naar Galway. Ik heb er erg veel zin in! De woensdag daarna komen 5 vriendinnen uit Rotterdam hierheen dus allemaal leuke vooruitzichten maar wel erg druk.

Het verhaal is iets/veel langer geworden dan verwacht, volgende keer zal ik iets sneller proberen te schrijven!
De foto’s ga ik er vanavond of morgen ook opzetten, dan is het iets duidelijker wat ik allemaal meegemaakt heb hier :)

Tot snel!

  • 30 Oktober 2011 - 17:29

    Mandy:

    Leuk verhaal Joyce:)! Je hebt een leuke week gehad met je ouders zo te lezen!! Haha wel toevallig dat je mensen uit weert e.o. tegenkwam zeg. Nog veel plezier daar xxx

  • 31 Oktober 2011 - 05:04

    Dorien:

    Super leuk joyce! Plaats die foto's maar snel, want nu ben ik natuurlijk heel benieuwd.. En ik ben ook jaloers dat die toffe mensen uit roffa je komen bezoeken, wou dat ik mee kon!! Moeten wij nog maar een keertje terug naar Dublin, zodat je ook mijn tourguide kan zijn :) Veel plezier nog! xxxx

  • 31 Oktober 2011 - 10:36

    Cé:

    Ooooohh wat klinkt dat allemaal goed joh!! Hopelijk is het water een beetje gedaald wel!
    Ik kan echt niet wachten tot dat ik irritante tourist bij jou mag spelen!

    Dikke zoen en tot over iets meer dan een week aaahhh!!
    X

  • 04 November 2011 - 19:08

    Toos:

    Heey Joyce,het ziet er allemaal erg mooi uit en volgens mij heb je het er erg gezellig!! en bedankt voor je leuke felicitatie vanuit Ierland.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Dublin!

Recente Reisverslagen:

22 December 2011

Goodbye Dublin..

06 December 2011

Life's gooood!

12 November 2011

Laatste weekendje weg en nog meer bezoekers!

30 Oktober 2011

De eerste paar bezoekers in Dublin!

25 September 2011

Iets anders dan alleen maar feesten ;)
Joyce

Actief sinds 01 Sept. 2011
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 32530

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 21 Juni 2014

Stage in Colombia

05 September 2011 - 23 December 2011

Dublin!

Landen bezocht: