Goodbye Dublin.. - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joyce Thijssen - WaarBenJij.nu Goodbye Dublin.. - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joyce Thijssen - WaarBenJij.nu

Goodbye Dublin..

Door: joycethijssen

Blijf op de hoogte en volg Joyce

22 December 2011 | Ierland, Dublin

Dit is alweer mijn laatste verslag, want morgen ga ik weer terug naar Nederland! Ik heb wel zin om weer terug te gaan en iedereen te zien, maar het is ook heel moeilijk om hier weg te gaan..
Er zijn al best veel vrienden naar huis, maar vandaag moet ik van de meeste afscheid nemen. Vanmorgen zijn allebei mijn huisgenoten vertrokken en nog 2 goede vriendinnen, dus ik ben met ze mee naar de bus gegaan en daar afscheid genomen. Zo ga ik nog even langs 3 andere vriendinnen die vanmiddag ook weggaan. We hebben al de hele week afscheidsfeestjes gehad, tussen de tentamens door, die overigens goed gegaan zijn gelukkig!

Dan over mijn afgelopen 4 maanden hier, wat ga ik NIET missen?

- De verschrikkelijke tocht op mijn kamer.. ook al zit er dubbel glas in mijn raam, ergens is toch iets mis gegaan want het waait hier altijd lekker op mijn kamer.
- De prijzen van alles.. het leven hier is ontzettend leuk maar je betaalt er ook veel voor, en ook al wil ik wel een jaar blijven, volgens mij zou ik dat nooit kunnen betalen.
- De bibliotheek, gewoon omdat het nooit echt leuk is om daar een paar weken studerend door te brengen. Het hoort erbij, maar toch.
- Alle opdrachten tussendoor voor de universiteit, ik ben niet echt gewend dat ze dat voor elk vak doen.
- De Ierse meisjes in hun torenhoge hakken, blote benen, korte jurkjes, nephaar, 10 lagen make-up en lekker zonnebankbruin.
- De Resident Assistants, die zodra je na 11 uur mensen in je huis hebt al die mensen weg sturen.
- De dronken Ierse mensen.. af en toe zijn ze heel grappig, alleen als je op de campus woont, en dan vooral mijn residence, is het af en toe wel vervelend als je de hele nacht buiten schreeuwende en dronken mensen hoort
- Deurspelletjes - bij elk huis in mijn residence valt de voordeur heel hard dicht. Nu hebben de Ierse mensen er een spelletje van gemaakt om dan van het ene huis naar het andere te rennen, en het doel is dan op tijd in het andere huis te zijn voor de deur in het eerste huis dichtvalt. Als dit lukt dan gaan ze heel hard schreeuwen. Dit spel kun je op elk tijdstip van de dag spelen, als je 's nachts thuis komt van het uitgaan, of mijn persoonlijke favoriet, om 9 uur 's ochtends.
- De tentamenregelingen hier. De tentamens maken ze hier niet op de campus,maar in een soort industriegebouw op ongeveer een halfuur lopen van de campus. Nu kun je met de normale bus erheen gaan, voor de bus betalen, en vanuit de bus stop nog 10 minuten lopen, of je kunt met de gratis universiteits bus die je voor de deur afzet. Die gratis bus klinkt heel leuk, maar er komt er maar 1 per halfuur, en er zitten meer dan 1000 mensen in de tentamenzaal. Het is dus altijd een gevecht om uberhaupt in de bus te komen, heel apart om mee te maken. Dan de tentamens zelf, daar ging ik altijd heen met 3 lagen kleren aan. Het is namelijk een grote industriehal zonder verwarming. De plek waar ik de 1e keer zat was bij de blazers in de buurt, waar overigens koude wind uitkwam, dus ik zat lekker in de wind. Het regende ook, en het dak was niet overal even goed dus een vriendin zat in de regen. Ik denk niet dat ik dit heel erg ga missen haha!
- Het brandalarm. Het gewone brandalarm in ons huis gaat heel makkelijk af, maar dat zijn we inmiddels wel gewend. Het grote brandalarm is echter iets vervelender. Zo af en toe gaat dat af, en moet iedereen naar buiten. PS meestal is dit om 4 uur 's nachts. Heel warm is het dan niet.

Maargoed, wat ga ik allemaal WEL missen?

- Alle pubs met livemuziek. In bijna elke pub in het centrum waar je komt, maakt niet uit op welke dag, is live muziek. Bovendien is het ook overal echt goede muziek, en de sfeer is echt heerlijk!
- Dat mijn weekend hier op dinsdagavond begon.. kan nog steeds niet helemaal geloven dat ze hier zo weinig college geven en dat ik zoveel geluk had met mijn rooster!
- Dat je een vak haalt als je 40% goed hebt, heel tegenstrijdig eigenlijk om een vak te halen als je duidelijk minder dan de helft begrijpt, maar je hoort me niet klagen! :)
- Wonen op de campus tussen alle studenten. Wonen hier is dan misschien wel duurder, maar is het zeker waard, omdat je nu zo makkelijk mensen leert kennen en altijd wel vrienden hebt om iets mee te gaan doen.
- Al mijn vrienden die hier wel 1 jaar blijven. Maar hopelijk komen ze snel naar Nederland, en anders zoek ik ze wel op, leve Ryanair!!
- Alle reizen of dagtripjes die we hier konden maken. De ESN had de weekendtripjes naar Galway en Belfast, met mijn ouders heb ik nog gereisd, en er waren genoeg plaatsen in de buurt van Dublin waar we gewoon in 1 dag heen konden.
- De vriendelijkheid van de Ierse mensen. Ze spreken je heel snel aan en zijn ook oprecht heel aardig.
- Guinness.. Het smaakt namelijk toch nergens hetzelfde als in Ierland zelf, in Nederland vond ik het helemaal niet lekker en ik vind het hier echt prima te drinken!
- De natuur.. is echt geweldig hier! Kliffen, bergen, heuvels, alle kleine stenen muurtjes die ze hier bouwen, op elke plaats waar ik ben geweest was het weer heel anders, maar overal ontzettend mooi.
- De campus, het is ontzettend groot en veel mensen wonen op de campus, dus er is echt een soort 'campus sfeer' die heel leuk is om mee te maken!
- Elke dag is het hier leuk om uit te gaan. Het is gevaarlijk, want in het begin gingen we dan ook elke dag uit, maar het is ook heel leuk!
- De Ierse meisjes, ik ga ze toch wel een beetje missen, vooral omdat ze altijd heel dronken zijn en dan aan het einde van de avond niet meer op hun hakken kunnen lopen en je overal vallende meisjes ziet. Het zorgt toch wel voor een deel vermaak!
- Veel uitslapen.. what can i say, 1 dag college om 11 uur, 1 dag college om 1 uur en dan was het weekend, dus uitslapen hier was een stuk normaler dan vroeg opstaan ;)
- Vrije zaterdagen - ik vind mijn werk in nederland leuk, maar het voelt ook zeker goed om op zaterdag niet om half 7 op te staan en gewoon lekker een luie dag te hebben.
- Huisfeesten, elke keer voordat we uitgingen hadden we wel een huisfeest, omdat het goedkoper is om eerst in te drinken in plaats van in de stad alles te kopen. Huisfeesten waar we echt lang bleven waren wel zeldzaam, omdat we na 11 uur meestal weggestuurd werden.
- Huisgenoten die niet bang zijn voor spinnen!! Allebei mijn huisgenoten hebben er geen probleem mee, en dat is echt een opluchting want in Rotterdam durft niemand ze dood te maken.
- Woensdag avond Leprechaun avond. Leprechaun is een horrorfilm, en er zijn maar liefst 6 delen. Het is zo slecht dat het grappig is en we hebben er een traditie van gemaakt om elke woensdag een nieuw deel te zien.
- Librocop. Dit is een bewaker in de bibliotheek die erg populair is en zelfs zijn eigen facebook pagina heeft. Hij is erg streng en vecht voor rechtvaardigheid, maar is wel heel grappig om te zien.
- Starbucks in het business gebouw waar ik altijd college heb, prima regeling vond ik!
- Uitgaan met kerst in Dublin. De 2 weken voor kerst zie je alle ierse mensen in de pubs met gebreide kersttruien, en ze versieren zichzelf dan nog met kerstlampjes! En dan ook echt iedereen gaat zo uit, dus echt heerlijk om te zien!

Verder waren er een paar dingen die me nog heel erg verbaasden hier. Ten eerste het weer, wat helemaal niet zo slecht is, maar misschien komt dat omdat we nederland gewend zijn. Ik kan niet zeggen dat het hier vaker regent dan in Nederland, en het is hier af en toe wel heel koud geweest maar over het algemeen is het niet koud, het is vandaag ook gewoon nog 12 graden.
Ten tweede, ik had verwacht om hier veel meer gingers te zien, maar ik zie er helemaal niet meer dan in andere landen eigenlijk.

Ik ga nog even genieten van mijn laatste avond hier, en proberen al mijn spullen weer in mijn koffers te krijgen, ben benieuwd ;)
Tot heeeel snel!!

XX

  • 22 December 2011 - 14:08

    Liz:

    Schatzie, heb zin om je weer te zien in Roffa! Zit op dit moment in Singapore (met flinke jetlag) te genieten van de laatste vakantie van deze 5 maanden, ben de 2e weer terug in R'dam. Ben jij er dan ook? X x en tot snel, Liz

  • 23 December 2011 - 10:20

    Stephanie:

    Lieverd, weet niet of je dit nog leest als je in ierland bent of dat je nu te veel inpak/afscheid stress hebt. Ik vind het in ieder geval heel leuk dat je weer terug komt, ook al vind jij het jammer dat je weg moet, zo egoïstisch ben ik dan weer wel.
    xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Dublin!

Recente Reisverslagen:

22 December 2011

Goodbye Dublin..

06 December 2011

Life's gooood!

12 November 2011

Laatste weekendje weg en nog meer bezoekers!

30 Oktober 2011

De eerste paar bezoekers in Dublin!

25 September 2011

Iets anders dan alleen maar feesten ;)
Joyce

Actief sinds 01 Sept. 2011
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 32525

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 21 Juni 2014

Stage in Colombia

05 September 2011 - 23 December 2011

Dublin!

Landen bezocht: