1e week - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joyce Thijssen - WaarBenJij.nu 1e week - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Joyce Thijssen - WaarBenJij.nu

1e week

Door: joycethijssen

Blijf op de hoogte en volg Joyce

11 September 2011 | Ierland, Dublin

Hee!

Ik ben nu alweer bijna een week in Dublin, en de tijd vliegt! Dinsdag zijn we naar de Ikea geweest om borden, glazen etc te halen en woensdag hebben we heel veel boodschappen gedaan omdat we hier helemaal niks hadden.
We zijn nu met een vriendengroep van ongeveer 10 personen, en elke dag ontmoeten we weer heel veel nieuwe mensen dus het wordt steeds groter! We zijn met mensen uit spanje, italie, zwitserland, belgie, duitsland, nederland dus heel verschillend maar wel heel gezellig :)
Verder zijn we eigenlijk elke avond uitgeweest want dat is hier erg leuk ;) Vaak gaan we eerst naar de student bar op onze campus, en nemen dan de bus naar de stad, of hebben we eerst een preparty bij iemand thuis. De bewaking op de campus is alleen erg streng, maar gelukkig zit ik op de 2e verdieping dus als we de gordijnen dicht doen en niet al te veel lawaai maken kunnen we vaker een preparty houden. Ze lopen hier de hele avond rond met zaklantaarns en als ze een feest na 10 uur zien dan moet je weg.
We kennen de stad nu wel al een beetje, en elke dag ontdekken we wel weer een andere pub. We zijn natuurlijk al in Temple Bar geweest, echt heel mooi vanbinnen en heel gezellig! Vanuit de universiteit zijn er ook een paar feestjes georganiseerd dus we zijn ook al in een paar clubs geweest, heel mooi met een partytuin etc. Het uitgaan is alleen wel heel duur, ongeveer 5 euro per bier, dan vaak nog entree, taxi 's nachts etc dus de lifestyle van de afgelopen week kunnen we denk ik niet lang volhouden ;)
Morgen is Black Monday, de opening van het academisch jaar. Het komt neer op om 11 uur in de kroeg zijn en de hele dag drinken - of tot wanneer je het volhoudt, dus heb er zin in! En daarna beginnen toch echt de lessen, ben erg benieuwd hoe dat bevalt. Ik heb me ook ingeschreven voor een cursus Gallisch, lijkt me erg leuk om te leren. Volgende week kun je je ook inschrijven voor sporten en societies, die hebben volgende week allemaal stands dus jullie horen snel wat ik gekozen heb :)
Gisteren en vandaag zijn we ook de stad in geweest, gisteren om te winkelen en vandaag hadden we een tour. De stad is erg mooi met alle oude gebouwen! We hebben ook al een paar dagen zon gehad, dus we hebben volop genoten nu het nog kan ;)
Oh en de 3e huisgenoot is er ook al een tijdje inmiddels, Marrrrta uit Spanje. Een heel leuk meisje, we hebben veel spaanse vrienden dus dan kan ik mijn spaans oefenen!
Foto's komen ook zo op de site!

X

  • 11 September 2011 - 18:30

    Dora:

    Oeeehh veeeel plezier morgen! Weet zeker dat je het lang zult volhouden ; )

  • 11 September 2011 - 19:06

    Mandy:

    Leuk verhaal Joyce! Ben blij dat ik over een paar weken alles in real life kan zien:) haha en ideaal dat ik dat weekend evengoed mn Spaans kan oefenen, mn leraar zal trots zijn;) xxx

  • 11 September 2011 - 19:06

    Mandy:

    Ooh en Joyce ik verwacht dat jij het morgen het langst uithoudt daar he;)

  • 11 September 2011 - 20:39

    Tiny En Boy:

    Hallo Joyce.
    Dat verhaal van jou klinkt goed.Fijn dat je het zo naar je zin hebt en zo te lezen gaat het uitgaan wel lukken.Geniet ervan! Wij blijven jouw volgen.
    gr Tiny en boy

  • 12 September 2011 - 01:00

    Corrie:

    haha nice kalet! Klinkt allemaal super leuk en herkenbaar :p Ik neem aan dat jij het morgen wel gaat volhouden.. Anders stel je ons allen heel erg teleur. En zo te horen heb je ook genoeg oefening gehad nu!
    Gallisch? Is dat nog een taal?
    Nou kalet, heeeeeel veel plezier komende week (gaat wel lukken toch?!) en stuur me even je adres! xxxxx

  • 19 September 2011 - 15:03

    Sanne :

    Ik lees het alweer, party party party!! ;) Geniet ervan & vergeet af en toe niet een beetje te studeren! KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Dublin!

Recente Reisverslagen:

22 December 2011

Goodbye Dublin..

06 December 2011

Life's gooood!

12 November 2011

Laatste weekendje weg en nog meer bezoekers!

30 Oktober 2011

De eerste paar bezoekers in Dublin!

25 September 2011

Iets anders dan alleen maar feesten ;)
Joyce

Actief sinds 01 Sept. 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 32522

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 21 Juni 2014

Stage in Colombia

05 September 2011 - 23 December 2011

Dublin!

Landen bezocht: